Racing clutch

Racing clutch

Racing Clutcher er et begrep for clutcher som ikke innehar std diameter på lamell-platene. Orginale oppgraderte clutcher er første valget, men er effekten svært høy, velges det ofte racing clutcher fra for eksempel Ap Racing eller Helix. Racing clutcher er som regel 184mm, 200mm eller 215mm i diametre. Her er det viktig å velge rett. Det skal avstemmes etter momentet i motoren, og det skal helst være slik at clutchen har tilnærmet samme styrke som momentet i motoren. Det bygges clutch med en-, 2- eller 3 plater. Platene har ulike belegg, og det brukes til ulike grener. På asfalt racing velges ofte sinterplater ( her er plate og belegg ca 2.6mm totalt), mens det i rally ofte er cerametallic og fjæravlastede plater som er lette å ta igang på. Cerametallic har 3, 4 eller 6 padser , jo flere padser, jo sterkere plate, og mere å legge varme på. Rigide plater er sterkere enn fjæravlastede. Det vi kaller en "basket" er clutchen, og platene er det som tilpasses gearkasse splinen. En basket kan derfor brukes til allverdens biler, men platene er helt spesielle. Her er det viktig å ta kontakt for å få rette plater, og rett basket.

Vise som Rutenett Liste

Elementer 1-18 av 55

Side
Angi synkende retning
per side
Vise som Rutenett Liste

Elementer 1-18 av 55

Side
Angi synkende retning
per side